torsdag den 25. november 2010

Bænkebiderterrarie

Så var jeg på jagt i kompostbeholderen - det eneste sted jeg gjorde mig forhåbning om rimelig let at kunne finde nogle levende bænkebidere.
Jeg havde læst på Skolen i skovens hjemmeside, at terrariet ikke behøvede at være særlig stort, så jeg fandt en firkantet glasvase (ca 12x12 cm), og håber den er stor nok til at være hjem for nogle bænkebidere et par måneder.
Her har det lige fået en pust med vandforstøveren.
Og der er faktisk også "noget levende" i ;-)
Selvom det ikke er så let at se - den røde pil på billedet herunder viser vej til en bænkebider.
Bænkebiderne er meget lyse i forhold til dem jeg "legede labyrint" med sidste år, så jeg er lidt spændt på om de bliver mørkere, når de nu er kommet ind i "varmen" og ud i lyset - i forhold til kompostbeholderens dyb (eller om de bare stiller træskoene alle sammen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar