torsdag den 24. februar 2011

Troldejagt

Atter engang fik jeg trodset sne og kulde, for jeg vidste at i nærheden af biotop-området boede der engang nogle trolde.
Nu er det jo sådan med trolde, at de HADER mennesker - faktisk er de temmelig bange for os, og gemmer sig helst når vi nærmer os.
Et af deres bedste lynhurtige forsvindingstricks - hvis de skulle blive overrasket  af mennesker - er at lade som om de er træer, og så håbe på vi ikke ser dem.
Om natten er trolde lidt mere modige, der holder de af at feste med Mosekonen og Hyldemor, og gemmer sig ikke så hurtigt af vejen, men kan endda finde på at drille og springe frem og sige BØH, hvorefter de lynhurtigt forsvinder i mørket igen, mens man forskrækket kan stå og høre dem skraldgrine hele vejen tilbage til festen.

Jeg brød mig ikke meget om, at blive drillet og forskrækket i mørket, så jeg ville finde troldene i dagslys.
Faktisk så fandt jeg et par stykker, som jeg vil dele med jer her.
Så vidt jeg ved er der EN trold på hvert billede - måske kan I se flere?

Den første er måske lidt svær - men når nu vi befinder os på søbredden, kan jeg hjælpe lidt - det er en "søslange-trold"

Ved nærmere eftersyn, så tror jeg faktisk der er 2 trolde på nedenstående.
(prøv at lægge hovedet på skrå til højre, ligner det ikke en "dinosaurus/skildpadde"-trold?)


Så lige til sidst - et link til en rigtig sej trold.. selvom han er bygget af mennesker.
http://dailyartmuse.com/2007/01/23/troll/
Og hvis man følger linkene på siden, er processen i opbygningen af trolden også gengivet med billeder.

1 kommentar:

  1. Hej Lotte

    Skønne trolde! Er der kommet gang i foråret i troldeland?

    Vh Ida

    SvarSlet